Go-Ped ESR Serie: de beste elektrisch gemotoriseerde step wereldwijd!
Ook met Li-Ion batterijen verkrijgbaar voor een gigantisch bereik. |
 |
De beste elektrische step is nu nog beter geworden aangezien ze nu ook verkrijgbaar zijn met Lithium Ion batterijen. Deze batterijen zijn niet alleen een stuk lichter en compacter als de originele loodcel batterijen, maar je kan er ook echt een heel stuk verder mee rijden. En uiteraard uitgevoerd in de befaamde kwaliteit van GoPed, dus supersterk met een waanzinnige afwerking en met een enorm vakmanschap.
Sinds maart 2007 is de Go-Ped ESR serie ook toegestaan op de openbare weg als voortbewegingstoestel in België!
ESR750 zonder vering |
ESR750 met vering |
 |
 |
 |
 |
Klik op de plaatjes voor een vergrootte weergave van de foto (opent in apart venster). |
Sterke 750 watt motor (dat is meer dan 1pk!!)
Piekvermogens van meer dan 1000 watt
Topsnelheid van 30km/uur en actieradius mogelijk tot 45km
Luchtbanden, Maddog schijfremsysteem en kettingaandrijving met automatische kettingspanner
ESR750ex : zonder vering
ESR750H: met vering (oftewel Hoverboard)
Sterk '4130 chromely' frame en voorvork, 6061 T6 aluminium stuur
Programmeerbare EPROM voor de electronische controller
Opvouwbaar zodat de step makkelijk te vervoeren en op te bergen
is
Honderden onderdelen en accessoires verkrijgbaar
6 maanden garantie
Verkrijgbaar in: 
• Voor meer specificaties klik hier
Specificaties en prijslijst voor de ESR serie |
Model |
* Bereik Economy |
* Bereik Turbo |
Maximale laadtijd |
Prijs zonder vering |
Prijs met
vering |
ESR750EX |
12.5 km |
8 km |
7 uur |
€ 1798,- |
€ 2028,- |
ESR750 Li-Ion 16 |
22,5 km |
12,5 km |
6.5u (int), 3u (ext) |
€ 3328,- |
€ 3568,- |
ESR750 Li-Ion 24 |
33,5 km |
19 km |
9.8u (int), 4.5u (ext) |
€ 4098,- |
€ 4248,- |
ESR750 Li-Ion 32 |
45 km |
25,5 km |
13u (int), 5.8u (ext) |
€ 4848,- |
€ 4998,- |
* Bereik is een indicatie en gemeten bij een constante snelheid, vlakke ondergrond, geen tegenwind, geen hellingen en met een berijder van 75kg. Het bereik zal derhalve bij wisselende omstandigheden en gebruik afwijken van de hier weergegeven waarden.
Prijzen zijn inclusief BTW en rijklaar, exclusief verzendkosten
Rijklaar bij u afleveren kan desgewenst bij ons ook! Klik hier voor meer informatie. |
|
Klik op de afspeelknop hierboven voor een introductiefilmpje van de Go-Ped ESR750H Hoverboard |
|
Klik op de afspeelknop hierboven voor een introductiefilmpje van de Go-Ped ESR750ex. |
Li-Ion is helaas redelijk kostbaar, wellicht zal dat in de toekomst nog veranderen. Echter door de langere levensduur en het grotere bereik zal de prijs per gebruikt uur (of per km) voor Li-Ion juist goedkoper uitvallen dan voor SLA, zeker bij intensief gebruik.
SLA batterijen hebben een grote zelfontlading en bij diepontlading is er capaciteitsverlies of kunnen ze helemaal defect raken. Dit is wat vaak gebeurt als een step ongebruikt voor een lange tijd niet wordt opgeladen. Een half jaar (bijv. een winterperiode) een volle en vrijwel nieuwe SLA batterij niet opladen kan al funest zijn, bij een oude batterij is hier de kans dus al groter. Als een lege SLA batterij na 1 maand nog niet opgeladen wordt, dan is er ook een reëele kans dat het niet goed gaat. Bij Li-Ion is die zelfontlading substantieel minder aanwezig en derhalve is de kans op voortijdig capaciteitsverlies door diepontlading sterk gereduceerd.
Naast het feit dat de Li-Ion batterijen langer meegaan en daardoor ook het prijsverschil compenseren, zijn ze dus ook een stuk lichter. Maar daarnaast zakt het voltage een stuk minder tijdens gebruik, totdat ze (bijna) op zijn. Dit betekend dat de snelheid vrijwel niet zakt. Dat is bij SLA wel het geval waardoor er op het laatst nauwelijks snelheid meer in zit terwijl er wel nog capaciteit aanwezig is. Daarom hebben 16Ah SLA batterijen ook bij lange na niet dezelfde actieradius als 16Ah Li-Ion batterijen, terwijl ze wel dezelfde capaciteit hebben.
Door de tijd heen (enkele jaren) verliest een Li-ion batterij overigens wel een stuk van zijn capaciteit echter kan dit geminimaliseerd worden door de batterij half vol geladen weg te zetten als hij niet gebruikt wordt. En hoe kouder hoe beter. Het is dus zeker niet aan te bevelen een Li-Ion step volledig vol geladen weg te zetten en enkele maanden ongebruikt te laten staan want daar hebben Li-Ion batterij juist last van. Dat is dus wel iets om in de gaten te houden, maar bij bewust gebruik en omgang, zal dit dus niet tot problemen leiden. En als de step gewoon wordt gebruikt en dus geregeld wordt leeg gereden en opgeladen is dat al veel minder van toepassing.
|
Klik op de afspeelknop hierboven voor het promotiefilmpje van de oorspronkelijke Go-Ped ESR750. |
LET OP: In Nederland is deze gemotoriseerde step officieel niet toegestaan op de openbare weg!
In België mag deze step echter wel als voortbewegingstoestel op de openbare weg worden gebruikt (mits afgesteld op maximaal 18km/uur). Klik hier voor meer informatie over voortbewegingstoestellen.
Aan de informatie op onze website kunnen geen rechten ontleend worden. Prijzen onder voorbehoud. |
|